-
Temat innowacji: ,,W 80 Dni dookoła świata i… ludzi”.
-
Czas realizacji: wrzesień 2012 r. – czerwiec 2015 r.
-
Cele:
- zapoznanie uczniów z tradycjami i zwyczajami, związanymi z różnymi świętami obchodzonymi w krajach anglojęzycznych;
- kształtowanie postaw twórczych i wychowanie przez sztukę prowadzone w języku angielskim.
-
Organizacja zajęć:
Realizacja innowacji odbywała się w ramach lekcji języka angielskiego, w wymiarze 2 godzin tygodniowo. W celu uatrakcyjnienia zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem różnorodnych technik, materiałów i pomocy dydaktycznych.
-
Zakres innowacji: innowacją objęci byli uczniowie klasy VI a i VI b.
-
Ewaluacja zajęć:
- ankiety dla uczniów kl. 6 a i 6 b,
- ankiety dla rodziców.
-
Podsumowanie:
Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że innowacyjna metoda uczenia języka angielskiego była dla uczniów ciekawa i przyjemna, a co najważniejsze, wzbudziła u nich zainteresowanie językiem obcym oraz kulturą i tradycjami krajów anglojęzycznych. Oznacza to, że główne założenia i cele innowacji zostały zrealizowane.Większość rodziców na bieżąco znało przebieg innowacji i uważa, że taka forma zajęć jest ciekawa i przydatna.
Od września roku szkolnego 2012/2013 w klasach czwartych została wprowadzona innowacja pedagogiczna pt. „W 80 dni dookoła świata… i ludzi”. Tradycje i zwyczaje świąt obchodzonych w krajach anglojęzycznych – warsztaty językowo-artystyczne metodą projektu. Jej założeniem jest, aby uczniowie w ciągu trzech kolejnych lat nauki języka angielskiego, tj. w klasie czwartej, piątej i szóstej lepiej poznali zwyczaje i tradycje różnych świąt obchodzonych w krajach anglojęzycznych oraz zainteresowali się brytyjską i amerykańską kulturą. Uczniowie w ciągu jednego roku szkolnego uczestniczą w dwóch godzinach lekcyjnych w miesiącu, na których zapoznają się z wybranym przez nauczyciela prowadzącego tematem charakterystycznym dla danego kraju anglojęzycznego.
Uczniowie pod kierunkiem p. Magdaleny Bytnar uczestniczyli w następujących lekcjach:
-
Reading comprehension- Guy Fawkes’ Day.
-
Speaking and writing exercises- we like the fireworks display.
-
Holiday in the US.
-
Across culture- Thanksgiving Day.
-
What are you scared of? – Halloween tradition.
-
Making pumpkin lanterns.
-
Santa Claus is coming. Merry Christmas.
-
Happy New Year- making some cards.
-
Biography of Christopher Columbus.
-
Columbus Day in the USA.
-
Valentine’s Day (2 godz)
-
Easter in England and Poland (2 godz)
-
Pancake’s Day (2 godz)
-
Mother’s Day in England
-
Independence Day.
Uczniowie pod kierunkiem p. Bożeny Pielich wzięli udział w następujących zajęciach:
-
The Royal family.
-
The UK’s capital cities. London.
-
The UK’s capital cities. Edinburgh.
-
When is Halloween?
-
The UK’s capital cities. Cardiff.
-
When is Thanksgiving?
-
The UK’s capital cities. Belfast.
-
Merry Christmas.
-
The emblems of the UK.
-
What is the national flower of England?
-
Saint’s Valentine’s Day
-
Saint’s David’s Day
-
Easter Time
-
Happy Easter
-
Saint’s George’s Day
-
Saint’s Patrick’s Day
-
May Day
-
Memorial Day
-
Independence Day
-
Columbus Day
W roku szkolnym 2013/2014 uczennice z klasy V a i V b wzięły udział w następujących zajęciach (prowadzonych przez panią Bożenę Pielich):
-
Guy Fawkes Day
-
Bonfire Night
-
The history of Halloween
-
Santa Claus is coming
-
Preparing for Christmas
-
Christmas is coming
-
My Christmas tree
-
Merry Christmas
-
New Year’s Eve in Scotland
Pani Magdalena Bytnar prowadziła zajęcia w klasie V a i b (z chłopcami):
-
Coloumb’s Day (2 godz)
-
St. Patrick’s Day (2 godz)
-
Pumpkin Fast in England (2 godz)
-
Christmas time in England (2 godz)
Głównym założeniem warsztatów jest, aby uczniowie lepiej poznali zwyczaje i tradycje różnych świat obchodzonych w krajach anglojęzycznych oraz zainteresowali się brytyjską i amerykańską kulturą.
Niektóre prace uczniów wykonane w ramach zajęć zostały zaprezentowane na wystawie podczas półrocznych spotkań z rodzicami.
W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie klas szóstych w trzecim roku zajęć organizowanych w ramach innowacji pedagogicznej z języka angielskiego pogłębiali tematykę związaną z:
-
tradycjami i zwyczajami różnych świąt obchodzonych w krajach anglojęzycznych;
-
kształtowaniem postaw twórczych i wychowaniem przez sztukę prowadzoną w języku angielskim.
Zrealizowano tematy:
-
In what year was the first Bonfire Night?
-
What do children make on 5th November?
-
All Hallows’ Eve.
-
What are the most popular games at Halloween?
-
Thanksgiving.
-
What do people do on Thanksgiving Day?
-
Christmas in the United Kingdom.
-
Traditional Scottish Christmas.
-
Burns’ Night in the United Kingdom.
-
A celebration of cooking.
-
Trick or treat.
-
Jack’o’lantern.
-
Pancake Day.
-
Royal guards.
-
A Young chef – English Christmas.
-
Groundhog Day.
-
Pancake Day.
-
Candlemas Day.
-
Holy week.
-
Palm Sunday in the UK.
-
When is Saint George’s Day?
-
What’s the national flower of England?
-
Maypole Dancing.
-
Midsummer’s Day.
-
Saint Andrew – the patron saint of Scotland.
-
Beefeaters the royal guards.
-
Superbowl the final match.
-
Easter festival in the UK.
-
St. Patrick – Irish festival.
-
St. Patrick’s Day.
-
Groundhog Day.
-
The Tower House.
-
The London tour trip.
-
Mother’s Day in the UK.
-
Memorial Day.