uwzględnienie w pracy z uczniem wartości chrześcijańskich, ogólnoludzkich, rodzinnych oraz tradycji narodowych, regionalnych i szkolnych,
wypracowanie u młodzieży poczucia odpowiedzialności za siebie i innych, miłości ojczyzny, poszanowania polskiego dziedzictwa kulturowego przy otwarciu się na wartości kultur Europy i świata,
uszanowanie prawa uczniów do odmienności myśli, wyboru dróg życiowych, oryginalności i kreatywnego myślenia,
uczenie szacunku dla drugiego człowieka, jego godności oraz bogactwa i uczuć
kształtowanie właściwej postawy opartej na współpracy nauczycieli, uczniów i rodziców,
przygotowanie dziecka do pełnienia roli ucznia, członka rodziny, Polaka i Europejczyka.
WIZJA SZKOŁY
brak podziału na uczniów dobrych i złych, zdolnych i niezdolnych,
dostrzeganie i rozwijanie ukrytych zdolności uczniów,
dostosowanie wymagań programowych do możliwości uczniów,
uczenie przezwyciężania trudności i rozwiązywania problemów,
pomaganie uczniom w ich indywidualnym rozwoju,
kierowanie się sercem, pomaganie w zachowaniu pogody ducha i uśmiechu na twarzy, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny w konkretnych zaplanowanych wspólnie działaniach,
współpraca z rodzicami, konsultowanie z nimi programów nauczania, uwzględnianie ich opinii,
pomaganie uczniom w stworzeniu własnego programu rozwoju osobistego (przy udziale rodziców),
włączanie całej społeczności szkolnej do współdecydowania o ważnych sprawach szkoły,
inspirowanie nauczycieli do twórczej, nowatorskiej pracy z uczniami,
dbanie o dobro najsłabszych, borykających się z różnymi problemami,