„I TY MOŻESZ ZOSTAĆ NAJLEPSZYM MATEMATYKIEM” 
	
	
	W roku szkolnym 2015/2016 na zajęciach koła matematycznego dla chętnych uczniów klas szóstych realizowana była innowacja pedagogicznapt. „I TY MOŻESZ ZOSTAĆ NAJLEPSZYM MATEMATYKIEM”.
	Główną formą pracy z dziećmi była praca indywidualna, grupowa oraz zbiorowa. 
	W czasie prowadzonych zajęć stosowano różne metody aktywizujące: problemową, podającą, praktyczną oraz metodę projektu. Zróżnicowanie metod i form pracy przyczyniło się do uatrakcyjnienia zajęć i zmotywowało uczniów do intensywniejszej pracy. Frekwencja wyniosła 92,31%. Opracowana tematyka zajęć wzbudziła wśród uczniów duże zainteresowanie i ciekawość. W innowacji szczególną uwagę zwracano na stawianie przed uczniami zadań problemowych, mających na celu stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych. Zrealizowane zadania pozwoliły poszerzyć wiedzę uczniów o tematy nieobowiązkowe  z programu Matematyka z  plusem oraz poznać wiedzę wykraczającą poza II etap kształcenia. Uczestnicy zdobyli umiejętność posługiwania się narzędziem Microsoft Equation 3.0  oraz wykazali się sprawnością manualną wykonując prace manualne przy zastosowaniu  wyszywanek matematycznych i origami. Udział w zajęciach pobudzał aktywność uczniów, a rozwiązywanie wyznaczonych zadań sprawiało im duża przyjemność.
	Uczniowie brali udział w organizowanych  konkursach, w których odnosili sukcesy na miarę swoich możliwości. Uczestnicy koła chętnie dzielili się swoją wiedzą z innymi, prezentując kolegom i koleżankom nowo poznane sposoby rozwiązywania zadań.
	Pod koniec zajęć przeprowadzono ankietę ewaluacyjną z uczniami i rodzicami z której wynikało, że dzieci chętnie uczęszczały na koło matematyczne.  Zdaniem rodziców udział w tych zajęciach przyniósł uczniom  korzyści takie jak:  rozwój zainteresowań, rozwój potencjału umysłowego,  wskazał praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym oraz rozwinął sprawność manualną podczas wykonywania ozdób origami i wyszywanek matematycznych. 
	Ciekawą formą ewaluacji była przeprowadzona lekcja otwarta dla grona pedagogicznego. Podczas tych zajęć uczniowie wcielili się w rolę nauczycieli przekazując szerszemu audytorium wiedzę z dziedziny origami. Uczestnicy koła matematycznego otrzymali duże uznanie wśród nauczycieli, co stanowiło najlepszą oceną wysiłku za trud włożony w przygotowanie lekcji otwartej. Prace wykonane na kółku matematycznym zaprezentowano podczas spotkań z rodzicami, a następnie umieszczono w sali matematycznej oraz na korytarzu szkolnym. Wystawa prac uczniowskich wzbudziła wśród społeczności szkolnej duże zainteresowanie i zachwyt. 
	Reasumując stwierdza się, że wprowadzona innowacja spełniła swoje zadanie, ponieważ  wpłynęła na wzbogacenie potencjału umysłowego uczniów oraz pozwoliła   ukazać inny obraz spostrzegania matematyki.
	 
	 
	Efekty
	- 
		wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły,
 
	- 
		uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych,
 
	- 
		budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o twórczy rozwój swoich wychowanków,
 
	- 
		podniesienie jakości pracy szkoły.
 
	 
	 
	Opracowała: Ewa Kuźniar
 dodano: 2016-06-20